|
|
|
Do jakiego wieku dziecku można podtykać smoczek, a kiedy definitywnie powinno mu się już smoczka nie dawać? Macie jakieś sposoby, dzięki którym oduczacie dziecko ssania smoczka? I czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego dzieci tak nie lubią ze smoczkiem się rozstawać?
Link Cytuj
|
|
|
0
|
|
|
|
|
Dzieci karmione piersią zaspokajają potrzebę ssania własnie przy piersi. Dlatego nie potrzeba im podawać smoczka o ile nie ssają kciuka. Rodzice dają dzieciom smoczek czesto dla własnej wygody. Ale moim zdaniem jest to droga na skróty, za którą się potem długo płaci...Mój synek uzywał smoczka tylko do zasypiania i to przez około 4 miesiące zaledwie. Inaczej się trochę przedstawia sprawa dzieci karmionych sztucznie, ale w tym nie mam doświadczenia, więc niech się wypowie ktoś bardziej kompetentny.
Link Cytuj
|
|
|
0
|
|
|
|
|
ja dzieciom smoczek odbierałam do 2 roku życia, ważne tez jest jak dużo dziecko go ma i w jakich sytuacjach, moje miały juz na koniec tylko na noc, a rozstanie z nim przeszło bez problemow
Link Cytuj
|
|
|
0
|
|
|
|
|
_kasiuuula_:Do jakiego wieku dziecku można podtykać smoczek, a kiedy definitywnie powinno mu się już smoczka nie dawać? Macie jakieś sposoby, dzięki którym oduczacie dziecko ssania smoczka? I czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego dzieci tak nie lubią ze smoczkiem się rozstawać?
Maleńkie dzieci testują świat poprzez usta. Jest to faza oralna w ich rozwoju. Wkładają sobie do buzi rączki, zabawki i wszelkie małe i duże przedmioty. Smoczek jest dla nich bardzo atrakcyjny. Dostarcza im potrzebnej stumulacji . Jednak nie nalezy tez przesadzac, aby doszło do tego, że smoczek dziecko ssie w dzien i w nocy. Odzwyczajać nalezy od około póltora do drugiego roku życia. Rozpocząć odzwyczajanie stopniowo, pokazując dziecku inne sposoby na spedzanie czasu. Kiedy płacze to przytulić, ukochać, pokazać nową zabawkę, tez atrakcyjną. Okazac zainteresowanie.
Zielinska-Karola wyedytował tego posta w dniu 2011-09-12 11:39:43
Link Cytuj
|
|
|
0
|
|
|
|
|